onsdag 21 september 2016

Rondellkonst. Och nackdelen med lathet.

Vi har fått en ny rondell. Det finns ganska gott om rondeller här i Falkenberg. I och med denna rondell försvann ett av Falkenbergs två (2)! trafikljus, kanske en förlust för stadens trafikskolor, men knappast någon annan.
Är en varm anhängare av rondellkonst, är ibland väldigt kul och ibland till och med vackert. Här är det stenblock, grus och strandblommor som gäller och det är jättefint! Heja kommunen, eller vem det nu är som bestämt.

Hamlet och jag har alltså krupit omkring i rondellen och fotograferat, en plan jag haft ganska länge men alltså nästan lika länge glömt bort. Det är en jätterondell, värdig Göteborg, så vi hade gott om plats. Emellertid hade de blommor jag siktat in mig på redan blommat över. Nackdelen med att uppskjuta till morgondagen . . . .

Gäller även betalandet av räkningar. Betala räkningar är bland det värsta jag vet. Dammsuger t o m hellre, då förstår ni! Har två otäckingar (räkningar, alltså. Inte dammsugare.) som nu ger mig både dåligt samvete och dyra avgifter. Försöker hitta någon (något) att skylla på, men det går inte så bra.

Kära vänner, jag har återgått till fantasyns värld och mitt chansande här måste få ett slut. Läser Kristin Cashores De utvalda. Den är fantasifull och välskriven och dessutom förtjänstfullt utrustad med karta. Emellertid är det en renodlad ungdomsbok och det är liite tröttande emellanåt. Framförallt är språket väl enkelt. Det är ju inte Kristin Cashores fel att jag inte har åldern inne, det är bra ungdomsböcker, sedelärande som nästan all fantasy,  men jag tänker ägna mig åt t ex Nebulapristagare hädanefter. Tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar