torsdag 20 oktober 2016

Hyllning till hösten

Älskade höst! Kan knappt behärska min förtjusning. Hundpromenaden bjuder på naturfyrverkeri och jag grips av glädjerus. Till och med i dagens grå väder, vackert det också. Vågade inte vänta på sol, så jag tog med mig kameran. Här är Strandvägens dubbla allé som Hamlet och jag går varje dag.
Det är inte bara de vackra färgerna, det är den klara luften och att det är så lagom svalt och skönt dessutom.
Och så  kan man utan att skämmas (inte för att jag någonsin gör det :-)) sitta hemma och mysa med tända ljus, böcker och kaffe. Undrar hur många koppar jag druckit i dag? Vill inte gärna räkna efter.

Lönnlöv, den gröna varianten
Lönnlöv, gul version

Tänkte här sjunga en liten lovsång inte bara till hösten utan till BOKUS Bevakningsservice också. Det är ett fantastiskt påfund. Om man håller ordning på sina favoritförfattare, och jag har ganska många, så vet man när de tänker komma ut med nästa bok. För det mesta finns det en titel också. Så trycker man på bevakningsknappen och vips! så fort boken kommer ut får man ett meddelande till sin mail och kan beställa. Helt lysande, och man missar ingenting. Har nu Jaqueline Winspear och Elly Griffiths på gång.

Och så får jag rikta en liten uppmaning till Louise Penny från lönnlövens förlovade land: HEM OCH SKRIV! Jag fattar att du vill promota din senaste, men den ligger redan i topp överallt, och här sitter jag och väntar på nästa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar