söndag 2 oktober 2016

Mer från stranden



Skulle ha blivit en helt annan bild, men Hamlet tycker att det är alldeles för lite hundbilder i den här bloggen.
Längtar efter den dag när jag skall ta itu med redigeringen. Begriper inte hur man gör, och den här bilden är alldeles för ljus. Vilken månad som helst nu . . .

Igår tappade jag bort min bok. Alltså Brisingr, Arvtagaren del 3. Och jag letade. Boken är inte bra, men den är bibliotekets. Och hur kan en bok bara försvinna??? Det är inte så att vi bor i ett slott, så man tycker ju att  . . .

Till slut gav jag upp. Och började läsa Bäddat för Mord av J.D. Robb, pseudonym för Nora Roberts som i vanliga fall skriver i en genre som jag skulle vilja beteckna som ganska roligt tantsnusk. Detta är en polisdeckare som utspelar sig i en framtid, gissningsvis 100 år från nu. Kaffe är en nästan oöverkomlig lyxartikel, skrämmer nästan slag på mig. Jodå, hon skriver bra, och en hel del sex är det också. Det är inte direkt stor litteratur, men det är riktigt god underhållning och det räcker långt för mig.
Sommaren är obönhörligen slut

Hittade Brisingr till slut. Den låg i gästrummet. Hade kunnat svära på att jag inte varit därinne på flera dagar.
Nu skall jag fixa mig en kaffe. Medan det fortfarande går. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar