lördag 1 oktober 2016

Släp


Underbart släpljus idag. Stranden ännu en gång, varsågoda! Igår blåste det så hårt att vattnet gick ända upp till klitterna..

Ni ser väl Grantchester? Såg näst sista avsnittet först idag, serien går i SVT, alldeles för sent för mig, kan det vara på torsdagar? SÅÅ bra, jag har sagt det förut och jag upprepar. Gråter varje gång, än av det ena skälet, än av det andra.


Hade sådan tur, fick se Paul Simon när han gästade Skavlan. Paul Simon är en av mina verkligt stora husgudar. Visste att han skulle vara med, men har svårt både för Skavlan och programformen. Kom in mot slutet av reprisen när jag slog på tvn och han var helt enkelt bara där. Så briljant! När han talade om för NATOS befälhavare att man inte skall fatta beslut i vredesmod! Sååå roligt! Så sjöng han Homeward Bound. Han gjorde det väldigt bra, lade om sången så att den passade hans röstomfång (han är ju inte så ung längre). Men jag hörde hur Art Garfunkels röst fattades, som en skugga som liksom inte var där.

Mina favoritcaféägare var där. På strandcaféet På G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar