onsdag 9 november 2016

Pippi på pir


Är inte bara skogstokig, har pippi på piren också. Försöker få till en triptyk. Ser här att jag måste ha en snävare vinkel. Suck ! Det är bara att ge sig ut igen. Inte idag, här är kallt och blåsigt och jag skulle inte få Hamlet med mig :-)

Vill slå ett slag för Engelska Antikrundan som svt2 repriserar åratal av på vardagar kl 18.00. En kulturell njutning på flera nivåer. Tonvikten ligger på tingens historiska sammanhang, inte på kronor och ören, vi får se intressanta miljöer och så  de fantastiska experterna!

Hela tiden så underbart trevliga, kunniga, diplomatiska. Är så imponerad. Lektioner i kulturhistoria och uppträdande. Så långt från den svenska motsvarigheten med de uttjatade kurbitsmålningarna och den skränande skånske experten. För att inte tala om den otroligt skrikiga amerikanska versionen av programmet som jag bara klarade ca 10 min av.

Är nu klar med Arvtagaren om Eragon och Saphira av Paolini. Slutet bäddar för en fortsättning och jodå, det kommer en femte bok. Nappar nog inte på den, men jag gillade varkatterna med deras varkattkung Grimrr.

Skall nu ta itu med Marie Lus Den unga Eliten, tredje och avslutande? delen. Det ska verkligen bli ett nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar