onsdag 4 januari 2017

Litteraturens lockelser

Hej igen! Nu trodde ni jag hade försvunnit, inte sant? Men nej, även om jag ber att få önska God Jul, Gott Nytt År och God fortsättning här i ett svep. Saken är den, att inte nog med att Jul och Nyårshelger tar både tid och energi, hur roligt det än må vara så jag har inte tagit några bilder. Och dessutom har min dator visat skrämmande tendenser på att bryta ihop för gott. Bör alltså ge mig ut  och skaffa en ny. Hatar att lägga ut pengar på något så tråkigt. Min nuvarande dator är dotterns kasserade. Det var många år sedan hon kasserade den. Bilden är också gammal, från någon gång i mitten av december, tror jag.
Beväpnade min med fina böcker inför julhelgen i tron att jag skulle få gott om tid att läsa. Hade köpt en biografi om Strindberg, Bob Dylans  självbiografi, Just Kids av Patti Smith (Nobelprisutdelningen, hon var mer än bra, hon var lysande!) och lånade Linn Ullmans De oroliga på biblioteket. Har jag läst dem? Inte då! I sista ögonblicket rusade jag tillbaka till biblioteket och lånade 5-6 delar ur Raymond E Feists fantasy-serie om Midkemia. DEM läser jag 😄. För tredje gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar