onsdag 10 maj 2017

Lyckor

Lycka 1: Tulpanerna har slagit ut! Måste helt enkelt visa er. Har en hel pallkrage full. Olika röda, den här är den finaste, tror jag. Satte i några vita också, tänkte de skulle matcha de vita kanterna. Fel, fel, fel. De vita är liksom grönvita och passar inte alls. Kanske åtgärdar när de blommat klart och om jag hittar annan sort.

Läser vidare om Samantha Shannons drömgångare Paige Mahoney. Jag föreställer mig att hon ser ut som sångerskan i Azerbadjans bidrag i Eurovisionsschlagerkvalet i går. Hon gick vidare, så ni kan se henne i finalen. Intressant det här med Eurovision Song Contest som blivit en svensk nationalsport. 16 bidrag med svensk inblandning varav 12 är skrivna av svenska kompositörer. Gränsar till det komiska.

Och så Björkman som går till historien som den störste Eurovisionfixaren genom tiderna. Beundrar honom kolossalt. Bra jobbat, Björkman!

Lycka 2: Skall nu åka iväg och hämta vår lilla valp. Har fixat valpfoder och finfin korg mm. Det har varit en svår väntan. Kommer väl bara att bli valpbilder här ett tag framöver.

Hinner alltså inte fördjupa mig i drömgångarens förehavanden, men jag ber att få återkomma i denna fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar