söndag 7 maj 2017

Visby mm

Hann bara ta en enda bild med min "riktiga" kamera innan batteriet tog slut. Inte ens en särskilt bra bild. Laddaren naturligtvis kvar hemma.
Tog alltså en tripp till Gotland medan hantverkarna jobbade på med vårt läckande badrum. Första trippen för min del. Visby är fantastiskt! Kan rekommendera hotellet - Slottsbacken och Kafe:it. Sistnämnda ställe serverar en fantastisk kladdkaka. Ångrar att jag inte tog två bitar. Hoppades att alla jag pratade med skulle låta som Babben Larsson. Det gjorde de inte. Den enda besvikelsen.

Har förstås läst massor sedan sist. Måste nämna Annette Haalands Pastor Viveka och tanterna. Filosofisk feelgood i deckarupplägg. Väl tänkt, annars hade det nog blivit lite för snällt för min smak. Nu vilar det något surrealistiskt över det hela. Pastor Viveka är rebellisk och trött på att vara snäll. Hon är naturligtvis omgiven av församlingens beskäftiga gamla tanter. Både pastorn och tanterna är väl värda att lära känna.
Kanske inte något litterärt mästerverk och deckarhistorien har sina luckor, men det är inte det väsentliga. Klart underhållande. Bok nr 2 Pastor Viveka och hundraårsjubileet (bättre deckarhistoria, färre tanter) finns för den som får mersmak. Tror det kommer en tredje bok i höst.

Vet någon vad det här är för blommor? Har visserligen själv köpt och planterat, men kommer inte ihåg. De har tyvärr redan vissnat, tålde inte veckans sommarväder, men jag vill gärna veta ändå.



Hämtar hundvalp på onsdag. Kan knappt bärga mig. Det kommer att komma bilder. Massor av bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar